Terug naar ons eindstation - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van nollenatsrilanka - WaarBenJij.nu Terug naar ons eindstation - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van nollenatsrilanka - WaarBenJij.nu

Terug naar ons eindstation

02 September 2015 | Sri Lanka, Trincomalee

31 augustus
Vandaag dus weer afgezakt naar Trincomalee; een lange busreis zonder onderbrekingen, met uitzondering van een 'war museum', dat we volgens onze gids moesten zien. Wat overgebleven materieel van de Tamil-oorlog. Je snapt niet dat ze daar ooit oorlog mee hebben kunnen voeren. Rond drie uur bij het hotel, dat een aardig eind buiten de stad ligt en waar we dus niet meer hebben kunnen doen dan wat zwemmen en lekker eten.

1 september
Walvissen spotten zit er niet in, maar Trincomalee is wel een goede plek om te snorkelen. Dus namen we met z'n allen twee motorbootjes naar Pigeon Island en na enig oefenen (voor mij was het de eerste keer) zagen we het mooie koraal en prachtige vissen onder ons voorbij schieten. Aan de andere kant van het eiland (dat op het smalste punt zo'n 300 meter breed is) zagen we zelfs koraalhaaien (volledig ongevaarlijk) voorbij zwemmen. Weer een geweldige ervaring rijker.
Aan het eind van de middag naar Trincomalee waar we de Hindoetempel op Fort Frederik bezochten en daarna losgelaten zijn om te eten. Op Tripadvisor een pizzeria gevonden, zo'n 6 km buiten de stad, maar met de tuktuk waren we er zo. Heerlijke steenovenpizza gegeten bij Nero Kitchen. Een aanrader voor wie nog eens in de buurt komt.

2 september
Eenheden dag zonder een enkele excursie. Time om te chillen en dat lukt aardig met de airco aan. Gezwommen, gelezen en gegeten. Vakantie dus. Morgen vertrekken we naar ons laatste hotel in Negombo.