Hikkaduwa -Tissamaharama - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van nollenatsrilanka - WaarBenJij.nu Hikkaduwa -Tissamaharama - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van nollenatsrilanka - WaarBenJij.nu

Hikkaduwa -Tissamaharama

24 Augustus 2015 | Sri Lanka, Tissamaharama

19 Augustus
Een relaxte dag. Eerst als een stel idioten langs het strand gewandeld (volledig gekleed want we wilden via de weg terug en met een volle rugzak omdat de kluis in onze kamer niet te gebruiken was). Een uitgebreide galerie bezocht, maar helaas zitten onze koffers al helemaal vol. En in een strandtent wat gedronken en mensen zitten kijken.
'S middags zowel de zee als de twee zwembaden gebruikt. Heerlijk. Na een mooie zonsondergang en wen happy-hour-moctail (zonder alcohol) met de groep uit eten. SRI Lanka is één lange oefening van geduld; we moesten 1,5 uur op ons eten wachten. We zullen er op den duur wel aan wennen.

20 augustus
Een volle dag tusse Hikkaduwa en Tissamaharama. Eerst een bezoek aan de vestingstad Galle, waar nog duidelijk de sporen van ons VOC-verleden terug te vinden is. We hadden een paar uur tijd om dit leuke stadje te ontdekken, maar mensen, wat was het heet.
Onderweg nog een Japanse stop (stoppen, bus uit, foto maken, bus weer in) bij de paalvissers, maar die vonden dat wij flink voor de foto's moesten betalen. Nu vinden wij het niet erg om voor foto's te betalen, maar het moet wel leuk blijven.
De lunchtijd brachten we door in een heel druk Matara, waar we nog een ander fort bewonderden en tenslotte nog een stop bij de Wewurukannala tempel, waar ik heel fijn mijn enkel verstuikte. De rest van de dag dus hinkepootje gedaan.