Safari-time - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van nollenatsrilanka - WaarBenJij.nu Safari-time - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van nollenatsrilanka - WaarBenJij.nu

Safari-time

24 Augustus 2015 | Sri Lanka, Udawalawa

21 augustus
Om vijf uur het wekkertje, want om half zes vertrokken we met twee jeeps richting Yala National Park voor onze eerste safari. Ondanks het vroege uur waren we duidelijk niet de enigen, maar gelukkig is het een groot park, dus we hoefden niet in colonne te rijden. We hadden gehoopt op een luipaard en wat olifanten, maar het enige dat we gezien hebben was een lippenbeer ( we konden hem bijna aanraken) en ergens in de struiken een baby luipaard, die ondanks dat we 10 minuten hebben staan wachten, goed naar zijn moeder geluisterd te hebben toen ze zei dat hij zich niet mocht verroeren. Maar toch een leuke ervaring.
Aan het eind van de middag naar de Kataragama, een van de heiligste plekken voor zowel boedisten als hindoeisten en moslims. Uiteraard kochten we een offermand met fruit, liet deze en onzelfstandig zegenen door een oude priester en genoten van de drukte en de speciale rituelen.

22 augustus
Ook vandaag stond een safari op het programma in het Udawalawe National Park, maar eerst brachten we een bezoek aan het Udawalawe Transit Home, waar baby olifantjes die wees geworden zijn, worden opgevangen en worden opgevoed om als ze drie jaar oud zijn teruggebracht te worden naar de natuur. Zo schattig om te zien hoe de "kleintjes" gevoerd worden met (flessen)melk, waarna ze hun eigen toetje (bladeren) bij elkaar mogen scharrelen.
Na dit bezoek waren we klaar voor de grote olifanten en trokken we wederom met twee jeeps het park in. Wat een topdag: zoveel olifanten gezien, veraf, maar ook op zo'n 5 meter afstand. Verder krokodillen, herten, waterbuffels en heel veel vogels. Wat een geweldig park.
Al met al kwamen we laat aan in het "rivercamp" waar we een grote tent op palen als onderdak kregen toebedeeld. Gelukkig met normale bedden en niet al te luxe sanitair. En sloten we de avond af met een barbecue.

• 24 Augustus 2015 - 16:44

Margretha:

Hoi allebei,
    Leuk om te lezen wat jullie zoal doen/zien/meemaken.
    Ook wij zijn in Yala geweest en hebben daar weinig gespot. In dat andere park zagen wij enorm veel wilde dieren met als topper de olifant. Hoop dat je niet lang last hebt van je enkel.
    Geniet samen xxx